Waarom Nes Ammim?

19 september 2016 - Middelburg, Nederland

Ruim 2 à 3 jaar geleden wist ik al dat ik een tussenjaar zou nemen om naar het buitenland te vertrekken. Het duurde wel nog een lange tijd voordat ik een idee had waar ik naartoe zou gaan en wat ik wilde gaan doen. Eerst dacht in ik Zuid-Afrika rond te trekken en in natuurparken en de toerisme te werken. Het lijkt me nog steeds geweldig om te doen, maar niet op me 18e. Rondreizen lijkt me fantastisch, maar ik wil iets meer kunnen betekenen voor anderen en niet alleen de tourist uithangen. Toen kwam het idee van vrijwilligerswerk in "Afrika" alleen betaal je daar vaak heeeeeel veel geld voor of het is een veelte onveilige omgeving. Dus dat was ook niet echt een mogelijke optie voor mij... dus wat moest ik wel doen in mijn tussenjaar?

Mij was al een keer verteld over de kibboetsen en over Nes Ammim zelf en zo bezocht ik de website weer eens. "Een internationale werk- en leefgemeenschap in Israël" dat sprak mij wel enorm aan en zo begon ik met de aanmelding voor Nes Ammim. Uiteindelijk heb ik in augustus een sollicitatie gehad met iemand die in Nes Ammim heeft gewoond en werd ik die week nog aangenomen. Met veel haast heb ik al mijn documenten nog aangevraagd om een visum te krijgen voor oktober. Uiteindelijk is het allemaal gelukt en vertrek ik op 3 oktober samen met mijn ouders (verblijven voor 6 dagen in Israël) naar Nes Ammim toe.