The perks of having a day off

28 oktober 2016 - Meer van Tiberias, Israël

De afgelopen drie dagen was ik vrij! En als je hier vrij bent, dan pak je ook de kans om echt wat te gaan doen. Dinsdag ben ik samen met Gianna naar het Ghetto Fighters' House geweest. We zijn op de fiets er naar toe gegaan, wat door de velden heen ongeveer 20 minuten duurt. Dit museum is op Yad Vashem na het grootste holocaust museum van Israël. Het Ghetto Fighters' House heeft een hele bijzondere tentoonstelling. De Ghetto van de WWII is er levendig gevisualiseerd. Ik kan niet zo goed op papier uitleggen hoe het er precies uitzag (ik heb daar me handen bij nodig ;P). Maar het museum maakte wel echt indruk op ons, we hebben er ook ruim 2,5 uur in rond gewandeld.

Woensdag hadden we een studytrip naar het meer van Galilea. We hebben een tour gemaakt langs het meer. Het is toch wel heel bijzonder om daar aanwezig te zijn! Zo hebben we een paar heilige plaatsen bezocht waar waarschijnlijk Jezus is geweest. Ook hebben we in het meer zelf nog gezwommen. Op de terugweg zijn we via de grens gereden. Het is echt heel gek om uit het niets een verdedigingsmuur te zien. Op den duur kwamen we op de Menara Cliff terecht. Het uitzicht was echt prachtig! Maar daar kon je dus Libanon zien en de gehele grens ertussen. Syrië zag je niet door het gebergte, maar het is wel heel dichtbij. En op dat moment realiseer je hoeveel ellende gewoon naast de deur ligt. En je kan maar weinig iets doen voor de mensen daar... Desalniettemin had ik enorm genoten van deze dag.

Donderdag ben ik met Naomi naar de kapper geweest. We liepen in Nahariya en kwamen in een heel oud kapperszaakje terecht. Het leuke eraan was dat het echt vol zat met alleen maar oude dametjes. De knipbeurt was niet zo deur, vandaar dat we voor deze zaak kozen, alleen is het vrij lastig om te vertellen wat je wilt als bijna niemand engels spreekt. Mijn haar is "iets" korter dan wat ik in gedachte had, maar het zit zeker leuk in model.

Deze dag en de komende dagen ben ik weer aan het werk, maar binnen korte tijd komen er nieuwe foto's op mijn website te staan.