Nieuwe hobby: Hiken

10 november 2016 - Goren Park, Israël

Om even vervelend te zijn het is vandaag(9 november) weer 30°C in Nes Ammim. Het winter gevoel is dus redelijk ver te zoeken ook al is het 's ochtends en 's avonds wel veel koeler. Nu pakken we nog de kans om naar het strand te gaan.

Deze week(dacht ik eerst haha) is opzich niet heel interessant, maar ik heb wel leuke wekelijkse activeiten. Zoals hebreeuwse les dat twee keer in de week wordt gegeven. Bij deze lessen leren we vooral te spreken over hoe je elkaar begroet of iets wilt bestellen, eigenlijk van alles over 'small talk'. Het is ook leuk om gewoon nog te kunnen leren vind ik. Anders staan mijn hersenen het gehele jaar op stil. Een andere wekelijkse activiteit is Alpha. Het is een cursus dat op je eigen geloof is gericht. Ik vind het heel prettig om daar aanwezig te zijn en dat we aan de hand van een video in gesprek raken.

Vandaag was ik vrij en ben ik met twee jongens naar het Goren park toegegaan. Waar we specifiek voor kwamen was het Monfort ruïne kasteel, wat al in de 12e eeuw bovenop een berg is gebouwd. We hebben een flinke hike tocht gemaakt, waarschijnlijk ruim +/-12 km. Het gebied is er echt prachtig, wat we eigenlijk niet direct zo hadden verwacht. Het toffe is dat het maar een half uur van nes ammim vandaan is. Dus de wilde natuur ligt hier echt om de hoek! En ik ben er achter gekomen dat ik wandelen op deze manier helemaal fantastisch vind. Ookal kan je het niet meer echt wandelen noemen, het is eigenlijk hiken. De komende tijd wil ik vaker zulke tochten lopen. Gelukkig is het aanbod aan trails in natuur reservaten heel groot hier.

Er zijn een paar dingen waar ik echt naar uitkijk. Volgende week ga ik met mijn oom uiteten in Akko. Hij is maandelijks in Israël voor zijn werk, dus is het leuk om elkaar hier in dit land te ontmoeten. De dag daarna bezoek ik voor de eerste keer Jeruzalem. Bij deze studietrip zullen we naar verschillende kerken toe gaan. Volgende week zal ik er wel meer over kunnen vertellen. Jeruzalem is natuurlijk geen stad die je in 1 dag kan bezichtigen. Maar wees gerust in begin december ben ik voor 3 dagen in de stad. Ik ga namelijk bij diezelfde oom en tante verblijven als zij ook op vakantie zijn in Israël. Kort daarna hebben we een driedaagse seminar in de Negev woestijn. Allemaal nieuwe toffe uitstapjes en bezichtigen in dit mooie land, iets om naar uit te kijken dus!

Ik probeer wekelijks een bericht te schrijven. Maar zoals je dat wel merkt lukt dat dus niet altijd. Ik vind het ook vrij lastig om wat te schrijven (ik heb er meerdere dagen voor nodig). En zo nu en dan is mijn week ook vrij oninteressant, omdat ik veel moet werken. Wat ik heel leuk zou vinden is om iets van jullie te horen! Ik heb niet echt een idee wie mijn verhalen ook echt leest en ben daar dus heel benieuwd naar. Ook als je vragen hebt mag je ze gewoon hier stellen of mij persoonlijk berichten!

1. Clemens Meyertöns:
    10 november 2016
    gelezen ;)
    Leuk om van je te horen. God bescherm je!
  2. Daddy:
    10 november 2016
    Lieve Noah

Leuk om te lezen
  3. Oma jacobse:
    14 november 2016
    Ha Noah, zojuist je reisverhalen gelezen. ik was er niet eerder aan toe gekomen. wat heb je al mooie dingen gezien. gezellig hoor met je oom uit eten , geniet ervan.
    Liefs opaoma