Kleine wasjes, grote wasjes

19 oktober 2016

Vandaag is het voor mij vooral een dag van werken. Het begon al lekker vanmorgen. Ik werd pas om 7 uur wakker, terwijl ik al om 6 uur moest beginnen. Gelukkig kan ik binnen 1 minuut op de werkvloer staan. Dus ik ben heel haastig begonnen met schoonmaken. Ik sta vandaag in de housekeeping en dat betekent in de ochtend vooral het schoonmakwn in en om de receptie van het hotel. Uiteindelijk heb ik bijna alles kunnen doen voor het ontbijt. Een tijdje na het ontbijt heb ik alles gedaan waar ik nog niet aan was toegekomen. Vanmiddag om 3 uur mocht ik beginnen met de was draaien, vouwen en strijken. Het is de was van het hotel, dus het zijn alleen maar groooote wasjes. :P

Gelukkig werk ik niet alleen maar. Afgelopen twee weken heb ik al best wat gezien. We hebben onder andere Akko bezocht, een prachtige oude arabische havenstad. Akko heeft allemaal kleine smalle straatjes en een overdekte lange steeg waar een heleboel marktkraampjes staan uitgestald. Ergens in een zaakje zagen we van die zoete lekkernijen die je zelf kon uitkiezen. Het koste bijna niks. Ik was iets te enthousiast, want ik kreeg ze echt niet op, ookal waren het maar vier.
Hoe vol ik ook zat, ik moest en zou ook falafel eten. Voor diegene die falafel niet kennen: ga zo snel mogelijk het maken of ergens kopen, want je mist nog eens wat.

De andere stad die ik heb bezocht is Safad (Tzfat) en ligt heel noordelijk in Israël. De stad ligt op een berg naast het meer van Tiberias. Safad is een stad waar veel orthodoxe joden leven. Het is ook een kunstenaarsstad. Door de gehele oude wijk heen zijn kleine zowel grote kunstgalerijen te vinden, daarnaast zijn er ook best wat juwelierszaakjes.

Nu begin ik wel mijn draai te vinden in Nes Ammim. Natuurlijk is lang niet alles zo fijn en ideal hier. Maar het wordt wel mijn thuis.

Als je eventueel meer wil weten of vragen hebt over mijn verblijf in Nes Ammim of aller er om heen, stel ze gewoon!

Liefs Noah
Van reisblog naar fotoboek