Afscheid nemen (voorlopig dan)

25 september 2016 - Middelburg, Nederland

Afgelopen en komende week is het tijd om van veel lieve en fijne mensen afscheid te nemen. Ik heb nauwelijks het besef dat ik velen meer dan 8 maanden niet ga zien, misschien maar goed ook. En gelukkig is, dankzij whatsapp en skype, de wereld niet meer zo groot als vroeger. Toch is het een lange periode en ga ik veel mensen ook heel erg missen. Vanmiddag had ik met twee vriendinnen in de stad afgesproken om wat te gaan drinken, maar zonder dat ik van iets af wist hebben ze nog meer vriendinnen uitgenodigd. Dus ik werd compleet verrast door een paar meiden. Het was echt super gezellig en ik vind het heel lief dat ze me allemaal gedag kwamen zeggen. Aanstaande week zal ik waarschijnlijk nog tegen een heleboel andere mensen gedag zeggen. Afscheid nemen is raar en soms moeilijk, maar ik weet ook dat ik dezelfde personen met drie keer zoveel vreugde zal herzien. En ik ben de wereld niet uit! Gelukkig hebben we middelen zoals skype, facebook, kaarten en dit blog waarmee ik contact kan houden.